Trefkans advertenties op een pagina in print en digitaal even groot
De pagina's van de gedrukte krant en de digitale krant worden anders gelezen. Hoe zit het dan met de trefkans van de advertenties op die pagina's?
Contactkans advertenties bij open pagina's
Heeft u zelf de krant op deze plaats OPEN gehad? Heeft u toen naar de linker-/ rechterpagina GEKEKEN hoe vluchtig dan ook? Heeft u toen deze advertentie Gekeken, hoe vluchtig dan ook?
De gedrukte krant wordt intensiever gelezen dan de digitale krant. Dat kun je zien aan de leesintensiteit. Bij de gedrukte krant bekijkt 84 procent van de lezers de helft van de pagina's of meer. Bij de online editie is dat 61 procent
De kans dat een lezer een specifieke pagina opent, is dus bij de papieren krant dus groter. Is de lezer echter op een pagina aanbeland dan is de kans op een contact met een advertentie in beide edities vrijwel even groot.
"Op het moment dat men de pagina open heeft gehad, is de kans dat men de advertentie bekijkt vrijwel even groot"
Daar komt bij dat de interesse van online lezers in het commerciƫle aanbod groter is (33 procent wil meer te weten komen, tegen 22 procent bij de gedrukte editie). Dat zal de conversie van de digitale advertenties ten goede komen.